1 Decembrie 2016 - Piata Ovidiu

Piata Ovidiu Constanta
De Ziua Naţională a României, 1 Decembrie, am fost prezent în piața Ovidiu, alături de câteva sute de Constănțeni, pentru a urmări ceremoniile organizate cu această ocazie. Am găsit un loc  pe treptele de la Casa Hrisicos, de unde am avut o vedere de ansamblu asupra pieței  și am remarcat câteva aspecte interesante:
Am remarcat  entuziasmul cu care grupurile de oameni (mici si mari),  ajungeau în piață,  căutând să  găsească  un loc cât mai bun, pentru a urmării ceremonia.
Am remarcat  curiozitatea copiilor, de la întrebări legate de uniformele soldaților,  la ce se întâmplă în piață.
Am remarcat  durata  ceremoniilor,  atât discursurile oficialilor cât și ceromnia religioasă, care împreună cu vremea friguroasă (a început să ningă în timpul evenimentului), au avut ca  efect direct  părăsirea pieței înainte de defilare.
Am remarcat  lipsa completă a tehnici militare, toată  defilarea s-a bazat pe soldații stationați în piață, care pentru momentul defilării, a trebuit să-și facă loc  printre spectatori,  pentru a trece apoi prin fața oficialităților. Momentul de paradă  a fost  foarte scurt.  Părerea personală e că toată tehnica militară a fost prezentă la arcul de triumf, pentru constănțeni rămânând doar soldații.
Concluzia a fost data de un tată, care încerca să îi explice baiețelului că defilarea, gata, s-a terminat, prin clasica speranță ,,Poate la anul,,.
La ceremonie au participat  militarii Forţelor Navale, Forţelor Terestre şi Forţelor Aeriene, Inspectoratului de Jandarmi Judeţean şi ISU Dobrogea acompaniate de muzica de fanfară.





















Ziua nationala defilare





Defilare













Ziua nationala

Prefectul Constantei



Niciun comentariu

RoDrift Games By The Sea

 

Un produs Blogger.